Welkom op de pagina van groep 7!

We zijn een gezellige groep van 21 kinderen, 13 meiden en 8 jongens.

Wij hebben het mooiste lokaal op de bovenste verdieping. Het is een heerlijk rustig lokaal om fijn in te werken.

Op maandag hebben we les van juf Hennie en meester Harold geeft les op dinsdag t/m vrijdag. We gaan elke maandagmiddag met meester Nick naar gym.

We zijn een groep die houden van hard werken en goed ons best doen. Elke maandag krijgen we een huiswerktaak mee om thuis te maken. We werken regelmatig op onze Chromebooks vooral tijdens het verwerken van rekenen, taal en spelling.

We zijn dit schooljaar goed begonnen. Natuurlijk kennen we elkaar al een tijdje. De eerste weken van het schooljaar hebben we gebruikt om elkaar nog beter te leren kennen, door het doen van opdrachten en spelletjes. In de lessen van Kanjertraining blijven we ook de rest van het schooljaar veel leren en oefenen hoe we goed met elkaar om kunnen gaan en zo’n leuke groep kunnen blijven.

We zijn dit jaar voor taal en spelling gestart in een nieuwe methode. Bij spelling gebruiken ze allemaal dierennamen voor de categorieën, van panda's, een citroenvlinder of leguaan hebben we allemaal wel eens gehoord, maar een axolotl die naam kenden we nog niet. Het is allemaal even wennen, maar we oefenen elke dag met het noemen van de categorieën en het gaat steeds makkelijker!

We gaan er samen een leuk, gezellig en leerzaam schooljaar van maken! We houden ons motto erin: Voor een fijn schoolleven, moet je zijn in groep 7!