Welkom bij de pagina van groep 4

Groep 4 zit dit jaar in het oude lokaal van de Peuterstap. We hebben nu een mooi en fris lokaal.

Er zitten 20 meisjes en 6 jongens in de groep. Op maandag en dinsdag staat juf Brenda voor de groep en op woensdag, donderdag en vrijdag staat juf Alysha voor de groep. Juf Esther is met zwangerschapsverlof.

Ook hebben we een stage- meester op woensdag, donderdag en vrijdag.

We beginnen iedere ochtend met automatiseren. Dit zorgt ervoor dat we steeds vlotter leren rekenen en lezen. Daarna rekenen we in ons boek van Pluspunt.

We lezen heel veel in groep 4, want dat vinden we belangrijk en het is ook heel leuk. Ook meester en juf lezen heel graag mooie boeken voor. Thuis lezen of voorgelezen worden is ook erg belangrijk en leuk. Er zijn zoveel leuke boeken en gelukkig is de bibliotheek in Coevorden voor de kinderen gratis en kunnen ze daar nog heel veel mooie boeken vinden, lenen en lezen.

Dit jaar beginnen we ook met de tafels te oefenen. Aan het eind van het jaar kennen we de tafels van 2,3,4,5 en 10. Dit oefenen doen we niet alleen op school maar ook thuis, want we weten dat wanneer we de tafels goed kennen, rekenen een stuk makkelijker wordt.

Op het Chromebook kunnen we oefenen met de rekendoelen of werken we aan taal/ spelling. We werken ook met Blink lezen. We lezen veel en praten over verhalen rond een thema. Dat is super leuk en interessant!

Op maandag gaan we naar gym en op donderdag hebben handvaardigheid.

Groeten van groep 4!